zaterdag 9 november 2013

Run: 105min.

Deze week mocht ik weer een lange(re) duurloop en dat betekende weer iets verder dan vorige week. Van 95min. naar 105min: 1u en 45min welteverstaan. Dat klinkt best lang, maar voelt ook als een uitdaging. Donderdagochtend legde ik mijn Garmin nog even aan de oplader, in de hoop dat de batterij aan het begin van de middag wel opgeladen zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan, maar toen ik mijn Garmin van de oplader haalde, werd het schermpje wit, blanco, status dood. Ik kreeg hem op geen enkele manier aan. Kapot? Ik besloot hem maar even met rust te laten. Ik pak mijn Iphone, zette de Nike-Running app aan, de timer en navigatie aan, en gaan!

De eerste kilometers vlogen voorbij. Ik keek na 34min. op mijn Iphone en werd blij dat het eerste half uur er al op zat. Wow, dat gaat snel! En ook het tweede half uur vloog voorbij. Vervelende was alleen dat toen ik voor de tweede keer op mijn Iphone mijn tijd, snelheid en afstand wilde checken, deze op pauze stond. Schijnbaar had ik de vorige keer dat ik mijn tijd checkte, op pauze gedrukt. "Waar kwam de onhandigheid vandaag vandaan?" Zowel mijn Garmin, als mijn Iphone werkten alles behalve mee. Naja, rennen doe je ook met je benen, jammer van de exacte afstand dan.

Ik liep door. Langs het water, over bruggen, pakte vier keer een trap mee en merkte dat dat een kleine work-out op zichzelf is. Na ruim 10km hardlopen is een andere beweging anders, vreemd, vervelend. Maar wel leuk voor de afwisseling! Ik kwam bijna in de verleiding om nog een paar keer de trap te nemen, maar hield me in. Nee, ik moet een lange duurloop doen en je moet nog 45min. Nog maar 45min.? Dat betekende dat ik er al een uur op had zitten. Wederom een "wow-momentje"! Wat gaat het snel. Ik stippelde in mijn hoofd de route uit die mij in ongeveer 45min. thuis moest brengen en rende rustig door.

Ik kan niet ontkennen dat ik in de laatste kilometers mijn benen niet ging voelen. Maar het was een voldaan-vermoeidheid gevoel. Op naar de 21km, ze komen al in zicht! En dan gaat het echte trainen voor de Marathon beginnen. Can't wait!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten