dinsdag 31 december 2013

Me, myself and Healthy Life.nl

De laatste dag van het jaar. Tijd om eens terug te kijken, en dit keer doe ik dat met iets meer woorden. Een nieuw jaar, dus in mijn ogen ook een nieuwe stap. Gisteravond lag ik op de bank met mijn laptop op schoot. Zoals ik een paar dagen terug ook schreef, is A - Healthy Life.nl nog maar een half jaar oud, maar inmiddels is het al wel een daily activity geworden. 's Ochtends vroeg, 's middags of 's avonds, ik vind ergens op de dag wel tijd om mijn gedachten op te schrijven. Maar juist het opschrijven van mijn gedachten, mijn ideeën en mijn enthousiasme geven mijn soms een struggle-gevoel. Een gevoel waar ik jullie graag een kijkje achter de schermen in geef (iel...).

Waar ik afgelopen weekend nog schreef over mijn sportjaar, de marathon, Health en wat mijn blog me geeft, voelt dit nog niet voldoende. Ik heb het idee dat lang nog niet alles wat ik wil zeggen op papier staat. Ik heb nu een half jaar een blog en ik merk dat het me veel geeft. Ik schrok toen ik een mail kreeg of ze me op de perslijst mochten zetten. Ik? Super leuk, maar een perslijst wat houdt dat in? Ik kan wel iets bedenken, maar waarom A - Healthy Life.nl? Ik deed maar of de vraag "gewoon" was, zag het als groot compliment en blogde door. Maar waarover eigenlijk. Wat was nu de reden dat mijn blog was opgemerkt? Zoals ik al eerder zei, struggle ik met de gedachte waar schrijf ik wel over en wat gaat mijn lezers eigenlijk niet aan. 

Het schrijven van mijn blog was in eerste instantie bedoeld om mijn energie in kwijt te kunnen. Mijn energie om andere te motiveren voor een Healthy Lifestyle, en daarnaast anderen te enthousiasmeren dat Health niet alleen zit in Sport en Healthy Food, maar ook in de kleine, fijne dingen. Dingen die je zelf kan creëren. Mijn leven bestaat soms uit een stroomversnelling. Een drukke agenda, een knoop waar ik mezelf soms in breng. Mijn blog heeft me op de een of andere manier laten zien dat ik die knoop zelf creëer. Mijn blog zet me aan tot nadenken over mezelf, over doelen, over mijn leven. Een stukje zelfreflectie. En juist die reflectie zorgt ervoor dat ik de knoop die ik zelf heb gecreëerd, weer heel eenvoudig kan ontknopen.

Ik kom nog maar net in bloggers-land kijken. Soms lees ik op blogs dat anderen elkaar al jaren volgen. Jaren? Wow! Nee. Ik ben zelf de stel kwijt, maar als ik ruim een jaar zeg, is het veel, denk ik. Dat wil niet zeggen dat ik inmiddels blogs heb die ik trouw volg. Dailylin en Your Lifestyle Guide zijn mijn favorieten. Waarom? Omdat ik door het lezen van hun blogs het idee heb dat we gedeelde interesses hebben. Nu reis ik helaas (nog) niet zo veel, maar genieten van eten, koken, sporten, een heerlijk goed glas wijn, het waarderen van al mijn lieve familie en vrienden om mij heen, het zien van geluk in kleine dingen, het creëren van een positieve blik, het leven nog mooier maken dan het al is, zijn interesses die mij heel vertrouwd voelen. Dat is het leuke, maar ook het gekke van bloggen. Aan de ene kant ken je de bloggers niet, en aan de andere kant voelt het alsof je ze wel begint te kennen. En dan te bedenken dat anderen dat gevoel ook bij mij kunnen gaan ervaren. Iel. Dat is ook tegelijkertijd de reden dat ik vaak op Backspace druk om de letters die ik op papier zet weer te doen verdwijnen. Waarom deel ik dit? Wat voegt mijn blog toe? Wat voegt mijn blog toe aan de anderen blogs die er al zijn? Een concreet antwoord, ik weet het vaak niet. 

Zoals ik al zei, lag ik gister op de bank met mijn laptop op schoot en kwam ik tot niets. Ik surfte van de ene blog naar de andere en genoot van hun eerlijke, inspirerende, positieve woorden. Stuk voor stuk uniek. Vriendlief, waar ik afgelopen jaar al vaak mijn vragenvuur op heb afgevuurd als ik raad nodig had, vroeg ik hoe hij erover dacht. Door je struggles te delen, moet je ze onder woorden brengen en vaak geeft dat jezelf al inzicht in de oplossing. Zo ook gisteravond. 

A - Healthy Life.nl is voor jullie, maar ook voor mezelf. Naast dat ik jullie (hopelijk) enthousiasmeer tot een gezonde, gelukkige leefstijl, is mijn grootste geluk mijzelf ook hiertoe te blijven motiveren. Sporten, de Marathon van Rotterdam lopen, gezond leven, gelukkig zijn, afstuderen, mijzelf nog verder ontwikkelen in mijn werk en het vinden van een "blog-balans". Een balans in wat schrijf ik, maar ook een balans in wanneer schrijf ik. 

Ik kijk heel erg uit naar komend jaar! Een jaar waarin ik heel veel mooie (nieuwe) doelen zie. Een jaar waarin ik dit ga delen op A - Healthy Life.nl, op een manier waar ik me goed bij voel, een manier die mij geen "knoop" in mijn agenda geeft, maar juist een positieve blik. 

Op naar een A - Happy, Lovely, Healthy 2014!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten