woensdag 8 januari 2014

100% groen


Afgelopen dagen vulde mijn boodschappenmandje met groene producten. Denk aan groene appels, kiwi's, limoenen, boerenkool, bleekselderij, avocado en komkommer. Waarom ik groen in huis wilde halen? Laatst ontving ik van Puur & Fit tarwegras(poeder). Tarwegras bevat een overvloed aan chlorofyl, vitaminen en mineralen. Een shotje tarwegras en je krijgt écht meer energie. Maar een shotje tarwegras 's ochtends vroeg als aanvulling bij je ontbijt? Ik heb het geprobeerd, maar nee, bedankt. De smaak en de geur zijn beide niet heel fijn. Toch vind ik het zonde om de hele zak poeder te laten voor wat het is. Maar als je tarwegras poeder kan/moet mixen met water, kan je dit ook doen met een (zelfgemaakt) sapje. Vandaar mijn zoektocht naar groene producten, om te kijken hoe ik lekkere (groene) sapjes kan creëren met tarwegras.

Tarwegras, nog even op een rijtje: wie, wat, waar en waarom. 
Tarwegras wordt gemaakt van de jonge plant (scheut) die later zal uitgroeien tot tarwe. Tarwe is een gezond product en een belangrijk onderdeel van je voeding. Nu is (tarwe)gras voor de mens natuurlijk niet de consumeren, maar door de biologische productie behoudt het tarwegras al haar voedingsstoffen als het tot poeder gemalen wordt.

Een glas tarwegras bevat slechts 10-15 calorieën, en bevat geen vet of cholesterol. Het bevat 19 van de 22 aminozuren, waaronder alle 8 essentiële aminozuren die het lichaam niet zelf aan maakt. Daarnaast bevat het tarwegras enzymen, mineralen en de vitaminen (komtie!) A, C, E, B1, B2, B3, B6 en K.

Mijn ervaring. 
Zoals ik al zei: "een shotje tarwegras en je krijgt meer energie". En het is écht zo. Ik heb meer energie de hele dag door. Ik ben actiever en vrolijker. Toch vind ik het wel lastig om het alleen aan het tarwegras toe te schrijven. Ik drink tarwegras in combinatie met andere groente en fruit en ook daar zitten gezonde voedingsstoffen in die me ongetwijfeld energie geven. Daarom raad ik juist onderstaande combinatie aan.


Mijn tip is om het tarwegras te combineren met fris sap van een groene appel, limoen en een kiwi (en water). Het sap is wat zuurder, waardoor het de smaak van het tarwegras wat neutraliseert.

Daarnaast is tarwegras ook goed te combineren in een Healthy Shake met boerenkool, bleekselderij, avocado, water en het sap van groene appel, limoen en een kiwi. Gooi alles in de blender, voeg een theelepel tarwegras poeder toe (je kunt altijd later nog wat extra poeder toevoegen), mixen: Et voila!




Geen opmerkingen :

Een reactie posten