donderdag 23 januari 2014

Breakfast Inspiration - Mugcake


Ik zag het idee voor mugcake al eens voorbij komen, maar ik kwam er niet aan toe om het zelf eens te maken. Niet aan toe komen is trouwens niet het juiste argument, ik vergat telkens dat mugcake nog op mijn to-make list stond. Tot vanochtend. Ik heb een thuiswerk/studeer dagje en dat geeft me iets meer ruimte voor het maken van een lekker ontbijt. Toch had ik deze extra ruimte helemaal niet nodig. Een mugcake is echt in no-time gemaakt! En de ingrediënten? Ik had alles in huis, maar met alles, bedoel ik maar vier ingrediënten. Een banaan, een ei, havermout en een klein beetje honing. That's it! Een ontbijt wat lekker, makkelijk én heel snel is klaar te maken.

Ingrediënten:
1 banaan (ik gebruikte een halve en sneed de rest van de banaan in stukjes voor naast de mugcake)
1 ei
4 eetlepels havermout
een klein beetje honing (hoe meer, hoe zoeter)

Snijd de banaan in stukjes. Voeg een ei en de havermout toe en mix het geheel tot je een glad beslag krijgt. Doe dit beslag in een kommetje en zet het kommetje 1.30min in de magnetron. Als de bovenkant droog is, haal je het kommetje uit de magnetron, keert het onderste boven op een bord, ét voila, je mug cake is klaar. Ik at de mugcake samen met een handje (diepvries) bosvruchten, stukjes banaan en wat raw cacao nibs on top. 

Binnenkort meerdere mugcake variaties op A - Healthy Life.nl, want dit is zeker een aanrader! 
Een lekker, makkelijk, snel én vullend ontbijt! Naar recept van I Love Health.nl

Geen opmerkingen :

Een reactie posten