zaterdag 11 januari 2014

Love your Rituals


"Sometimes a break from your routine, is the very best thing you need."

Een routine is iets wat je altijd doet. Iets wat je doet zonder erover na te denken. Je hebt goede routines, maar je hebt vast ook routines die eigenlijk wel mogen veranderen. Altijd genieten van kleine dingen is een routine die ik mezelf wil aanleren. En ik zeg bewust: altijd. Ik doe het al, ik vind geluk al in kleine dingen, maar het mag nog meer. Voorbeelden waar ik nu al mijn geluk in zie?


's Ochtends vroeg als de wekker gaat je bed uitstappen, een warme, zachte badjas aantrekken en een heerlijk, gezond ontbijtje maken. - Hardlopen in de kou. - In de auto naar het werk de zon op zien komen. - Lieve collega's die hard werken. Zien dat mensen genieten van hun werk en hetgeen ze daarmee bereiken. Bereiken bij zichzelf, maar ook bij anderen. - Nadenken over een nieuw recept, rondstruinen over de markt om de lekkerste, verse producten te kopen en dan thuis de koken in duiken. - De geur van versgebakken brood. - Wederom hardlopen. Merken dat je conditie beter wordt. Merken dat het maken van kilometers makkelijker gaat. - Vriendlief die uitleg geeft over de rode wijn die hij net voor me heeft ingeschonken. - Mijn kat die dat ene uurtje per dag dat hij wakker is, mij opzoekt, me kopjes geeft en knort tot ie een ons weegt. - Kaarsen. Dat beetje extra licht dat zo gezellig is in de winter als het 's avonds zo vroeg donker is. - Een bijna dode plant water geven en zien dat de bladeren een paar uur later weer rechtop staan. - Quality time. Een wellness dagje boeken. - Een grote pot verse Mangolicious thee zetten. - Een uurtje mountainbiken. Voelen dat mijn banden geen grip hebben in de modder, maar toch mijn evenwicht weten te bewaren. - Vakantie plannen maken.

Bovenstaande geluksmomentjes zijn klein, maar daardoor niet minder mooi. Maak er een routine van om kleine dingen te waarderen, en je leven wordt net dat beetje mooier. Het is voor mij een voornemen, maar voor Rituals een ambitie. Rituals heeft de ambitie om dagelijkse even stil te staan bij de kleine dingen en deze te verrijken met een vleugje luxe. Raymond Cloosterman, founder of Rituals Cosmetics, gelooft dat alledaagse routines met een beetje speciale aandacht kunnen veranderen in bijzondere momenten. Hij heeft de overtuiging dat je met weinig moeite extra geluk kunt creeeren. En ik sluit me daar volledig bij aan.

Om mijn lijstje voorbeelden van kleine gelukmomenten nog net iets langer te maken, neem ik je mee in de wereld van Rituals. Rituals werkt met "The story of .. ". Elke story heeft zijn eigen combinatie van geuren. Deze eigen, identieke sensatie van geuren, geven je een bijzonder moment van luxe. En voor elke story verschilt dit moment.

Met de producten van The story of Hammam, creëer je je eigen wellness thuis. De verfrissende rozemarijn met Eucalyptus reinigen, verzachten en verzorgen je huid.  The story of Tao, zetten je aan tot het vinden van een balans je drukke agenda. Je eigen Yin en Yang worden door de kalmerende witte lotus, verfrissende Chinese munt en verzachtende groene thee weer in balans gebracht. Dus heb je een vol hoofd en verlang je naar een rust moment, neem de tijd en geniet van een bad met deze lichtgroene Rituals producten.

Ik ontving laatst twee producten van Rituals: The story of Ayurveda. Deze geur van Indiase roos in combinatie met de voedende amandelolie heeft als doel je innerlijke harmonie te vinden. Ik kende deze geur nog niet, maar hij is echt heerlijk. Afgelopen week stond in het teken van werk, tentamen en scriptie. Voor alles vond ik tijd incl mijn twee hardlooptrainingen, maar daarom is het deze zaterdag tijd voor ultieme luiheid. Lekker uitslapen, heerlijk uitgebreid lunchen met vriendlief, misschien nog een rondje mountainbiken, (maar met de nadruk op rondje, aangezien morgen de Halve van Egmond op de planning staat) en vanavond met een glas rode wijn en een heerlijk frans kaasje op de bank. En tussendoor geniet ik van geuren van Ayurveda die om me heen hangen. Heerlijk! Happy weekend!





Geen opmerkingen :

Een reactie posten