zondag 19 januari 2014

Week off


Everybody want happiness, nobody wants pain. But you can't have a rainbow, without a little rain. 

Vorige week liep ik de Halve van Egmond en tikte mijn kilometer teller weer makkelijk de 35km aan in een week. Maar deze week liep het anders: ik liep niet. Mijn benen voelden super na de halve marathon, maar 's avonds begon ik mijn linkerknie een beetje te voelen. Zoals ik in mijn trainingsweek ook al schreef: rust is dan het beste advies, dus ik deed tot donderdag helemaal niets. Donderdagavond stond er een maximale hartslagtest op het programma en aangezien ik de pijn in mijn knie niet meer voelde, dacht ik dat dit wel weer moest kunnen. Niet dus. Op een gegeven moment begon ik weer een irritante pijn te voelen en daarnaast heb ik sinds donderdag last van mijn rechter kleine teen. Linker knie en rechter kleine teen? Nee, er lijkt geen link te zitten. Het enige wat overeenkomt is dat zowel mijn knie als mijn teen pijn veroorzaken. En dit brengt mij tot de vraag: wat nu?


Ik doe al een week niks en ik merk dat ik er onrustig van wordt. Ik wil trainen. Zonder pijntjes. Ik won advies in bij mijn moeder vol hardloop ervaring (en wat blessureleed) en daarnaast raadpleegde ik mijn hardlooptrainer, die mijn hardloopgroepje en mij begeleid naar de marathon. Het enige advies wat ik kreeg was rust. Okee, check. Sinds donderdag heb ik nog geen meter weer gelopen. Het liefst ga ik vandaag nog een rondje van 5km proberen, maar ik zit met nog een pijntje.

De pijn in mijn teen. Deze pijn kan ik echt niet verklaren en dat is nog wel het vervelendste. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Zowel de oorzaak is me onbekend, als de reden dat hij pijn doet. Frustrerend. Ik geef mijn voeten momenteel maar wat extra comfort in mijn Uggs, maar of ik daarmee mijn onverklaarbare pijn in mijn teen kan doen verdwijnen?

Zoals ik al zei, ik merk aan mezelf dat ik onrustig word. Mijn trainingsschema wordt onderbroken en de tijd naar de marathon tikt door. Een blessure komt me echt niet uit. Maar goed, je vraagt niet om een blessure, je krijgt er een. En dan is de vraag: hoe kom ik er weer het snelste vanaf?

Hebben jullie tips, adviezen en/of ervaring?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten