zaterdag 8 februari 2014

Breakfast Inspiration - Magere kwark


Eat diamonds for breakfast, and shine all day!

Een ontbijt geeft je de energie die je nodig hebt om de dag goed te beginnen. Zonder ontbijt functioneer ik niet. Ik kan echt genieten van een ontbijt! Als de wekker gaat, stap ik uit bed, trek ik mijn badjas aan en duik ik de keuken in. Ik bedenk waar ik trek in heb. De ene ochtend is dat "gewoon" een bakje magere kwark pak, de andere ochtend maak ik havermout, maar het komt ook regelmatig voor dat ik mugcake maak. Het kost misschien iets meer tijd dan het smeren van een boterham, maar deze tijd neem ik graag voor lief. Ik eet mijn ontbijt op voor de tv, kijk naar het nieuws en duik vervolgens onder de douche. Let's start the day! In mijn ogen kan een ochtend met een van deze drie Breakfast Inspirations niet beter beginnen. Om te beginnen met magere kwart met fruit, noten en/of superfoods.

Er zijn tegenwoordig talloze foodies die beweren dat melkproducten, dikmakers zijn. Klopt, je moet geen liters melk drinken op een dag. En inderdaad, (ongezoete) amandelmelk is beter dan gewone melk, maar om melk ongezond te noemen? Nee. Magere yoghurt of magere kwark is een prima basis voor je ontbijt. Ik ontbijt regelmatig met magere kwark. Alleen bedenk ik deze witte bodem wel met fruit en superfoods. Hierbij enkele creaties.


Magere kwark met banaan, kiwi, theelepel chiazaad, theelepel lijnzaad, theelepel hennepzaad, theelepel bijenpollen en paar moerbeien. 


Magere kwark met banaan, handje noten, theelepel lijnzaad en moerbeien. 


Magere kwark met appel, banaan, gojibessen, theelepel lijnzaad, theelepel chiazaad en moerbeien. 


Magere kwark met peer, banaan, noten, theelepel chiazaad, theelepel lijnzaad, raw cacao nibs en moerbeien. 

Start a new habit. Have a healthy breakfast each morning. It sets up your metabolism and you're more likely to make healthy choices throughout the day!

Superfoods koop ik bij: Puur en Fit.nl 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten