woensdag 26 februari 2014

Gezonde pannenkoekjes


Gezonde pannenkoekjes? Ja, het kan! Met banaan-ei-havermout pannenkoekjes. Ik zag ze bij verschillende foodies al eens voorbij komen en vandaag maakte ik ze zelf. Waarom had ik dit niet eerder gedaan? Vroeg ik mezelf af toen ik genoot van dit ontbijt. Het recept is makkelijk, je hebt maar drie ingrediënten nodig en de pannenkoekjes vullen goed.

De pannenkoekjes zijn "gewoon" al lekker, maar je kunt natuurlijk met fruit & superfoods ook heerlijk variëren. Binnenkort meer creatie-tips op A - Healthy Life.nl. Voor nu een voorproefje met alleen het recept voor deze gezonde pannenkoekjes.

Ingrediënten:
vier eetlepels havermout
1 ei
1 banaan

Bovenstaande ingrediënten mix je tot een beslag. Doe vervolgens wat olie in een pan, verhit deze en bak kleine pannenkoekjes. Het beslag is erg dik, dus er hoeft telkens maar een klein beetje beslag in de pan. Van bovenstaande ingrediënten maakte ik vier pannenkoekjes.

Op elke pannenkoekje raspte ik wat pure chocolade (minimaal 70%). Dit hoeft maar een heel dun laagje te zijn, omdat je er een pannenkoekje bovenop legt, waarbij je hetzelfde doet. Ik gebruikte in totaal maar 1 blokje chocolade. Om het af te maken sneed ik een banaan in stukjes en strooide er wat raw cacao nibs overheen. Et voila!



4 opmerkingen :

  1. Zit er ook banaan in de pannenkoeken? of gebruik je die alleen maar om de plakjes er over heen te doen? Was mij niet helemaal duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, er zit ook banaan in het beslag (de pannenkoek dus). Ik gebruikte net geen hele banaan voor het beslag, zodat je nog wat stukjes banaan als fruit bij de pannenkoek kan eten. Hoe meer banaan je voor het pannenkoekbeslag gebruikt, hoe zoeter en hoe dikker het beslag.

      Verwijderen
  2. Smaken de pannekoeken zelf ook naar banaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat valt heel erg mee! Ze zijn zoet, maar smaken niet direct naar banaan.

      Verwijderen