woensdag 19 februari 2014

Glimlach

Spread a little love and make someone smile!

Sta je er wel eens bij stil wat ervoor kan zorgen dat je een glimlach op je gezicht krijgt? Een glimlach van geluk, liefde, blijdschap en tevredenheid. Iets wat je altijd wenst te hebben, maar niet altijd aanwezig is. Althans, iets waar je je misschien niet altijd van bewust bent.

Een glimlach kun je zelf op je gezicht toveren, maar een ander kan er ook voor zorgen dat er een glimlach op je gezicht verschijnt. Ben je je daar wel eens bewust van?

Tegenwoordig leven we ons leven in sneltreinvaart. Dagen vliegen voorbij. Hoe dit komt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat er een oorzaak zou kunnen liggen in onze agenda's. We moeten van onszelf heel veel. Moeten, vanwege verplichtingen die we onszelf opleggen. Natuurlijk zijn er dingen die moeten. Zonder werk, geen inkomen. En zonder inkomen, geen geld om leuke dingen te doen. Maar naast hetgeen wat moet, is het soms ook goed om te kijken wat kan. In plaats van de dingen die we verplicht moeten doen, kijken naar de dingen die we kunnen doen. Ondanks dat onze agenda's het soms nauwelijks toe laten om iets te plannen, zijn er altijd wel momenten te bedenken waarop je jezelf een moment kunt gunnen om gelukkig en tevreden te zijn. Je moet zulke momenten creëren. En je moet je er vooral bewust van zijn.

Door bij jezelf een glimlach op je gezicht te toveren, kun je dit ook bij een ander doen.

Dingen die mij laatst een glimlach bezorgde:
  • Een spontane vrije avondje en deze besteden door he-le-maal niks te doen. Languit op de bank met een warm kleedje en mijn kat die zich tegen mij aan nestelt. 
  • 's Ochtends vroeg naar het werk rijden en een mooie zonsopkomst zien. 
  • Of juist aan het eind van de middag naar huis rijden en de lucht, geel, oranje, rood, roze, paars zien worden. 
  • Geïnspireerd worden door mensen in mijn research group. 
  • Je eigen "krachten" leren kennen. 
  • Koffie met zelf opgeklopte slagroom. No health, maar tijdens het studeren een fijne must-have. 
  • Een volle fruitmand.
  • Een enorm lekkere (healthy) snack ontdekken: chocolade balletjes met banaan; recept vind je hier
  • Sushi; wat was dat lang geleden!
  • Een pakketje van Sabon ontvangen. Wauw, over ontspanning gesproken. Binnenkort hierover meer op A - Healthy Life.nl
  • Bloemen krijgen. 
  • Elke minuut die ik hardloop. Het is soms even moeilijk om te gaan trainen, maar als ik thuis kom, vliegen de endorfine door mijn lijf. Runnershigh tot de max!
  • De gedachte dat ik op 13 april in Rotterdam aan de start van de marathon sta. 
  • Over A - Healthy Life.nl gesproken. Het feit dat ik een wellness-arrangement mag weggeven en iemand anders een glimlach mag bezorgen!


Geen opmerkingen :

Een reactie posten