dinsdag 25 februari 2014

Mijn trainingsweek

 Het is inmiddels alweer dinsdag. Tijd om een blik op mijn trainingsweek te werpen. Maar voor ik dat doe, kijk ik nog even terug naar de drie trainingen van afgelopen week. Ik liep op dinsdag, donderdag en zaterdag en maakte in totaal 51km op het afvalt, inclusief weer een duurloop van 26km. Die ging deze week alleen niet zo soepel als de week ervoor...

Het was de bedoeling om donderdagmiddag 26km te lopen, maar wat een lange duurloop zou moeten zijn, werd een rondje van 12km met veel pauzes. Ik probeer met een lange duurloop altijd rekening te houden met mijn eten, maar dat ging donderdag mis. Ik had of te veel gegeten, of iets verkeerd. Het was in ieder geval duidelijk dat mijn buik niet vrolijk werd van het hardlopen. Geen 26km dus. Maar de week was nog niet voorbij. Mijn buik voelde zaterdag weer goed, mijn benen voelde goed, dus ik deed een poging nr 2. Met succes; ik liep 26km! Toch gingen de kilometers niet zo soepel als de week ervoor. Mijn benen voelden zwaarder en ik had het idee dat ze eerder moe werden. Op 13km had ik al het idee alsof ik er een halve marathon op had zitten. Het werd een gevalletje verstand op 0 en doorlopen en zo tikte ik vanzelf de 26km aan.

Komende week staat er een "herstel"week op het programma. Althans, zo wordt een week genoemd waarin je (iets) minder kilometers loopt. In plaats van 51km, hoef ik "maar" 48km. Nog steeds drie pittige trainingen, maar geen lange duurloop a 20+. Een "rust" week waar ik erg van ga genieten!

Mijn trainingsweek:
  • 13km totaal: 2km inlopen, 9km duurloop op een iets hoger tempo als inlopen, 2km uitlopen
  • 14km totaal: 2km inlopen, 4km tempo iets verhogen, 2km rustig tempo, 4km tempo weer iets verhogen, 2km uitlopen
  • Lange duurloop: 21km 
    • Totaal: 48km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten