zondag 9 februari 2014

Mijn trainingsweek


Zondag, voor vele hardlopers de perfecte lange duurloop-dag. Ik deed gister mijn lange duurloop van 16km en behaalde daarmee een km-totaal van 37km voor deze week. Mijn zondag staat dus in het teken van rust; lazy sunday. Vriendlief is vandaag jarig dus de oven staat inmiddels aan met verse croissantjes. Ondertussen schrijf ik snel even mijn trainingsweek voor A - Healthy Life.nl om vervolgens de keuken weer in te duiken voor verse jus d'orange. A lovely breakfast, a lovely sunday, it is.

Afgelopen week hoefde ik "maar" 37km te lopen, maar komende week ziet mijn trainingsweek er weer iets zwaarder uit. Ik schroef mijn km-totaal op naar maarliefst 48km. 11km erbij en die zitten hem met name in de lange duurloop, want er staat een 26km op de planning. 

Ik ontving gisteren van Sport Voeding Webshop.com een pakketje met verschillende energie gelletjes & repen. Een overload aan energy, die ik kan gebruiken in de voorbereiding voor de marathon. Tijdens de trainingen (met name de lange duurlopen) die komen gaan, ga ik verschillende gelletjes & repen uitproberen. Kijken of en hoe deze extra energie bij mij werkt, welke vorm (gelletjes of repen) van energie het beste voelt en natuurlijk kijken welke ik het lekkerste vindt. Naast mijn trainingsweken, en mijn verslagen van de lange duurlopen, zal ik komende weken ook mijn ervaringen delen ten aanzien van sportvoeding. 

Mijn trainingsweek:
  • 10 totaal: 2km inlopen, 5x 200m, p = 200m dribbelen, 3x 1km (op tempo lopen), p = 500m dribbelen, 1,5km uitlopen
  • 12 totaal: 2km inlopen, 4km op tempo lopen, 1km rustig dribbelen, 4km op tempo lopen, 1km uitlopen
  • Lange duurloop: 26km
    • Totaal: 48km 
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding op de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten