zondag 2 februari 2014

Januari #2014


Ik blog over dingen die ik leuk vind om te delen. Een lekker (gezond) recept, mijn enthousiasme voor sporten of ik schrijf over dingen die ik meemaak. Dingen waar ik inspiratie, motivatie, energie en geluk uit haal. A - Healthy Life.nl kent geen weekoverzichten, maar het leek me wel leuk om een My Life Lately van de afgelopen maand te maken. Een terugblik. Welke fijne, bijzondere momenten maakte ik de afgelopen maand mee?

De eerste uren van januari werden gevuld met lieve vrienden, gezelligheid, champagne en oliebollen. Kortom, een heel fijn NYE feestje! En een paar dagen later stond er weer een feestje op de planning. Een Oud & Nieuw feestje in combinatie met een verlaat kerstdiner met mijn hockeyteam van vroeger. Ondanks dat we niet meer wekelijks op (hetzelfde) hockeyveld staan, we inmiddels verspreid door heel Nederland wonen, is het team gevoel er nog steeds. Een mooier team, kan je jezelf niet wensen.

De week erop stond in het teken van studeren. Een tentamen stond voor de deur, dus de puntjes moesten op de spreekwoordelijke i. Aangezien studeren niet echt een leuke bezigheid is, moet je het comfortabel maken. Dus Uggs aan, kop koffie erbij, Healthy Cookies in de oven en studeren maar. Vaak werd ik opgezocht door mijn kat die mijn boeken en laptop ook heel interessant vond.



Daarnaast geeft thuis studeren ook de mogelijkheid om recepten uit te proberen voor A - Healthy Life.nl. 's Ochtends beginnen met een gezond, voedzaam ontbijt en je studiebreak vullen met het maken van een Healthy Shake. Ik ontdekte de mugcake als ontbijt, wat momenteel zeker tot een van mijn favorieten behoort en ik heb genoeg inspiratie opgedaan om binnenkort weer een Healthy Shake blog online te zetten met verschillende smoothie-ideeën.




Wat is er fijner dan zondagavond samen spenderen op de bank met een goed glas rode wijn? Laatst hebben vriendlief en ik onze wijnvoorraad weer aangevuld. Elk zijn eigen soort, smaak, afkomst en elk zijn eigen verhaal. De interesse voor wijnen groeit en misschien leidt dat in de toekomst wel tot een wijncursus (daarover later meer op A - Healthy Life.nl). Eerst zelf op ontdekking en dat komt de komende weken wel goed met onze nieuwe voorraad.


Het trainen voor de marathon gaat goed. Ik liep de Halve van Egmond en ik liep afgelopen week mijn eerste 25km. Ik had ook wat mindere weken ivm pijnklachten aan mijn knie, maar die blessure (als ik het al zo mag noemen) is verleden tijd, hoop ik.

Ik kijk met veel plezier terug naar de Halve van Egmond. Het was een enorme eer om met de VIVA mee te mogen lopen. Afgelopen week kwam de VIVA uit waarin een verslag staat over de Halve van Egmond en ik sta erin. Leuk om je zelf terug te zien in een magazine.


Misschien dat die blessure wel is verdwenen door de schoenen die ik mezelf cadeau deed. Leuke gedachte, toch? Ik kocht nieuwe Nike's. Je moet er van houden, maar ze zijn wel de meest comfortabele schoenen die ik me kan wensen.


Een fijne maand, moet je goed afsluiten. Vrijdag had ik een borrel van mijn werk en later sloot ik aan bij vriendinnen in de stad. Wijntjes en veel gezelligheid. Gekletst, gelachen en gedanst. Op naar een Februari!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten