vrijdag 14 februari 2014

Food for Valentine's day


14 februari, de dag van de liefde! Vanavond heeft mijn vriend gereserveerd in het beste sushi restaurant hier in de buurt. Twee liefdes in een! Maar voor het zover is, probeer ik mijn honger een beetje te stillen met de volgende recepten: chocolade mugcake met aardbeien for breakfast & chocolade balletjes met noten als lovely healthy snack.

Chocolate mugcake with strawberries for breakfast. 
Ik ben fan van mugcake als ontbijt. Het is simpel, voedzaam, vullend, gezond en ziet er heel lekker uit. Ik maakte al verschillende creaties (zie hier), maar het recept voor de choco variant had ik nog niet op A - Healthy Life.nl gedeeld. Hierbij het recept.

Gebruik dezelfde ingrediënten als voor een gewone mugcake: een ei, een banaan, 4 eetlepels havermout (en optioneel: honing of lucuma poeder toevoegen voor de zoete smaak). Voeg vervolgens een eetlepel raw cacao poeder toe en mixen maar. Doe het beslag in een kom, plaats deze 1min 30sec in de magnetron: et voila! Ik maakte er een valentijnscreatie van door aardbeien, pure chocolade (minimaal 70%) en kokosrasp er naast te leggen.



Healthy snack: chocolate balls with nuts.
Wat is een valentijnsdag zonder chocola? Nadeel van chocola is alleen dat het niet echt een gezonde snack is. Althans, gewone chocolade niet. Deze snack van Health Coach Rens Kroes is wel degelijk gezond!
Ik gebruikte van alle ingrediënten maar een kleine hoeveelheid, aangezien de balletjes best wel vullen en ik voor vanavond nog genoeg plek over wil houden voor heerlijke sushi.

Voor 10 kleine chocoballetjes gebruikte ik een handje (verschillende) noten, 7 kleine dadels, een schepje/theelepel kokosolie, anderhalf theelepel raw cacao poeder, een theelepel raw cacao nibs en een theelepel chiazaad.

Leg de (ontpitte) dadels even in water, zodat ze kunnen wellen. Mix (met de staafmixer) de overige ingrediënten. Voeg later de dadels toe en mix deze mee. Vervolgens kun je van het mengsel kleine balletjes draaien: et voila, je healthy snack is klaar. Voor een extra lekker effect, strooi er wat kokosrasp overheen en zet ze even in de koelkast. Daardoor worden de balletjes wat harder.



Geniet en een fijne Valentijn!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten