woensdag 5 februari 2014

Zomerdromen


Ondanks dat het nog hartje winter is, is het tijd om vakantie plannen te maken. En het maken van vakantieplannen, begint bij mij vaak met dromen. Wegdromen naar vakantiebestemmingen die op mijn wish-list staan. Wat wordt de vakantiebestemming voor de zomer van #2014?

Afgelopen weken brainstormden vriendlief en ik meerdere keren over de zomervakantie. Meerdere dromen passeerden de revue; van grote reizen tot nieuwe ideeën voor een weekendje weg. Nu zijn wij beide alleen niet echt goed in het doorhakken van knopen en liggen de plannen nog steeds in het midden. We zijn er alleen wel over uit dat het een vakantie in Europa wordt en het liefst een combi van sportief met ultiem relaxen.

Waarom Europa? Europa betekent dat we met de auto kunnen. Samen een road-trip uitstippelen, iets dat ik altijd al eens heb willen doen. En hoe ziet een combi van sportief met relaxen eruit? Aangezien we met de auto op vakantie willen, kunnen we onze mountainbikes makkelijk meenemen. Het idee is om een paar mooie mountainbike routes op te zoeken, om vervolgens verder te rijden naar een mooi strand of een leuke stad. Ik zie een road-trip voor me door Oostenrijk of Zwitserland, naar Italië of Frankrijk. De prachtige natuur in de Alpen die we op onze mountainbikes gaan bewonderen, combineren met dagen genieten van de Italianse of Franse cultuur.

Afgelopen jaar heb ik met vijf vriendinnen genoten van Frankrijk (bovenstaande foto's). Een weekje Cote d'Azur. 's Ochtends ontbijten met vers stokbrood, croissants, pain au chocolat en verse jus d'orange en 's avonds genieten van verschillende Franse kaasjes met glazen rode wijn. Heerlijk!
En overdag? Dan bezochten we kleine dorpjes, marktjes, terrasjes, struinen we door de haven van St Tropez of lagen we op het strand. Het was maar een weekje, maar het was een weekje ultiem relaxen.

En zo zie ik mij komende zomer ook voor me. Of het de Franse, of de Italiaanse keuken wordt, weten we nog niet. Beide hebben zijn charmes. Het ligt er ook een beetje aan waar we goed kunnen mountainbiken. Wie, wat, waar, wanneer ligt dus nog niet vast. Op zoek naar inspiratie en ideeën. Ik droom ondertussen nog even rustig verder.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten