dinsdag 18 maart 2014

Mijn online tijdschrift


Ik noem het maar mijn online tijdschrift. Ik duik op de bank met een kop thee, pak mijn laptop en stel min of meer mijn eigen online tijdschrift samen. Ik lees de blogs die ik leuk vind om te lezen. Van running tot food blogs, en van fashion, tot interieur inspiratie. Even heerlijk ontspannen, inspiratie opdoen en/of wegdromen.

Via Bloglovin kan je verschillende blogs makkelijk volgen. Je kunt je "abonneren" op blogs de je leuk vindt om te lezen en als een blog een nieuwe blogpost heeft, krijg je hier bericht van. Sommige blogposts hebben misschien niet direct je interesse, no problem, want dan scrol je gewoon verder. Net zoals bij een tijdschrift. Je bladert (scrolt) er doorheen, bekijkt foto's en als je een interessant artikel tegen komt, lees je het.

Benieuwd welke blogs momenteel mijn "tijdschrift" vullen?

Your Lifestyle Guide
Geen dagelijkse update (meer), maar als Jolien een blog schrijft, is het met veel passie en enthousiasme. Zij houdt van reizen, interieur & koken, maar geniet ook echt van de fijne, kleine dingen in het leven die ze op een geweldige manier weet te verwoorden. Altijd eerlijk en oprecht, waardoor haar enthousiasme aanstekelijk werkt.

Girls Love 2 Run
Ben je op zoek naar inspiratie om te gaan hardlopen? Dan ben je bij Fieke & Francien aan het juiste adres. Je hoeft niet lang te zoeken of je vindt een blog over hardlopen & work-outs. Iedere (running)blog heeft zijn eigen stijl, maar ik durf bijna wel te zeggen dat GL2R de grootste onder de hardloopblogs is. En terecht! Fieke & Francien hebben samen al heel veel bereikt. Individuele (hardloop)prestaties, maar ook gezamenlijke doelen hebben ze gerealiseerd. Over ambitie en enthousiasme gesproken! Zo hadden ze de droom om een eigen Crew te hebben. Et voila; sinds vorig jaar is daar de Girls Love 2 Run-crew! En met deze crew gaan ze komend jaar misschien wel (weer) een droom verwezenlijken. Samen een (halve) marathon in een ander land. Who run the world?! Girls!

Dailylin
Ik ken Lin, de persoon achter de blog wat beter (in vergelijking met andere blogs), omdat ik met haar op de middelbare school een jaar in de klas heb gezeten. Zoals Lin ooit zelf schreef, de docent van Lichamelijke Opvoeding zal wel verbaasd zijn bij het horen dat Lin al eens een marathon heeft gelopen en momenteel weer in training is voor Rotterdam. Ze bewijst dat veranderen écht kan! Lin is een levensgenieter en houdt ontzettend van reizen. Ze neemt je mee naar de leukste plekjes worldwide en voor de leukste plekjes in haar hometown Rotterdam ben je op Dailylin.nl ook op het juiste adres. Daarnaast houdt ze van koken, deelt ze de meeste heerlijke recepten, en geeft ze je adviezen, tips en inspiratie als het gaat om wijn. Voor mij een enorm inspiratiebron!

The Self Help Hipster
Via Lin ben ik op haar blog terecht gekomen. Haar slogan op haar blog is "I wrote about self help, before it was cool." En dat mag ze terecht zeggen! Ze heeft psychologie gestudeerd en zet haar gedachten-gangen op papier op haar blog. Noem het self-help, noem het fijne, maar bovenal goede blogs! Het voelt alsof over elk woord is nagedacht, ze weet vaak een gevoelige snaar te raken met haar kritische blik en zet je aan het denken. Daarnaast lukt het haar om (bijna) na elke blog een glimlach op je gezicht te toveren door haar schrijfstijl, haar humor en haar ideeën. Oprecht een leuke, maar bovenal goede blog!

Your Inspiration Blog
Neem een kijkje op haar blog en je wordt verwelkomt door de meest mooie foto's van haar hand. Ze heeft een passie voor (portret)fotografie en maakt de meest mooie fotoreportages. Bekijk bijv deze rapportage van Jolien van YLG, klik hier. Dat filmpje, zo puur. Je krijgt via haar blog een kijkje in haar leven als fotografe, maar ook in haar manier van genieten. Ze woont vlak bij het strand (like!), ze heeft een passie voor reizen (like!) en ze geniet van kleine momenten en weet deze op een manier op te schrijven dat je mee kan genieten. I like!

Brouwertje
Een goed voorbeeld van een persoonlijke blog! Marieke, ook wel Brouwertje, blogt over alles wat haar bezig houdt en schrijft dit op een heel eerlijke manier op. Ze is jaren terug begonnen met bloggen, toen bloggen nog niet hot & happening was en ze doet het met veel enthousiasme nog steeds. Althans, dat maak ik op uit haar blogs. Ze post bijna dagelijks een blog, de ene keer over new shoes, de andere keer over dingen die ze doet, meemaakt en wat ze ervan vind en ze blogt regelmatig over haar "road to 21km". Waar hardlopen voor sommige een easy way of life lijkt te zijn, blogt Marieke soms eerlijk over de moeilijke kanten van het trainen en een doel hebben. En het goede is, ondanks dat ze soms geen zin heeft, gaat ze wel. Met het resultaat dat ze vorig jaar haar doel de Dam tot Dam loop gewoon keurig uitliep. Nothing is impossible, ook die 21km niet!

GLOW
Op deze blog vind je alles, maar dan ook echt alles als het gaat over health. Glow is al een "online tijdschrift" op zich, omdat je er verschillende artikelen kunt vinden: van hotspots, tot recepten en van inspiratie tips tot reviews van (sport)producten. Elke dag weer een nieuw portie leesvoer, heerlijk! Daarnaast posten Nienke en Madelon af en toe een blog met een persoonlijke tintje, zoals deze blog. Een blog van Madelon, die ook in training is voor de Marathon van Rotterdam. Ik denk een voor vele hardlopers herkenbare woorden.
Oh en niet te vergeten, de lay-out van de site, ook dat verdiend een complimentje!

Annemerel
Misschien is GL2R niet helemaal de grootste runningblog. Als ik denk aan Annemerel, ben ik ervan overtuigd dat zij ook heel veel meiden inspireert als het gaat om hardlopen. Twee jaar terug liep ze haar eerste marathon. Vorig jaar maakte zij haar droom waar; de Marathon van NYC en in April staat ze, net als ik, aan de start van de Marathon van Rotterdam. Als er iemand is die enthousiast kan bloggen over hardlopen, dan moet je op Annemerel.com zijn. Maar ook voor ander "leesvoer" zit je hier goed. Van filmtips, tot (reviews) van de allernieuwste (sport)kleding, producten & hotspots.

Anna Rike & Lovely by Lucy
Kijkend naar de titel van deze blog, mijn online tijdschrift, behoren Anne RikeLucy tot de fashion pagina's. Hun stijl, hun looks, hun sites; I'm lovin it. Beide dames zijn fashion bloggers en met name hun outfit-foto's inspireren mij.

Six Feet From The Edge
En dat geldt ook Debbie van de blog SFFTE. Naast outfit foto's, post Debbie regelmatig interieur-foto's ter inspiratie, waar haar stijl ook in terug komt. Wit, zwart, basic, puur. Ook deze foto's zijn fijn om doorheen te scrollen en passen uitstekend in mijn tijdschrift als het gaat om home-inspiration.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten