maandag 3 maart 2014

Mijn trainingsweek


Gisteren realiseerde ik me dat het nog maar zes weken duurt, voordat het startschot van de marathon klinkt. Het komt dichterbij. Nog zes trainingsweken te gaan, waarvan nog drie zware weken á 50+km's. Om te beginnen met komende week. 

De herstelweek zit erop, tijd om me (mentaal) klaar te maken voor een week waarin de kilometers weer opgeschroefd worden. Deze week staan er 57km op het programma, waarvan een duurloop van 29km. Weer 3km verder dan mijn vorige lang(st)e duurloop, maar ik zie er niet tegenop. Dit keer namelijk geen eenzame duurloop, want ik loop 21km in een wedstrijd mee. De 8km die overblijven, die loop ik naar de wedstrijd toe, zodat de finish van de wedstrijd ook tegelijkertijd de finish is van mijn duurloop. Hoe slim. En daarnaast heb ik een personal coach, mijn lieve mama gaat met mij mee fietsen. Hoe fijn!

De rest van mijn trainingsweek ziet er zo uit:
  • 12km totaal: 2km inlopen, 3km rustig tempo, 3km iets versnellen, 3km op tempo lopen, 1km uitlopen
  • 16km totaal: 2km inlopen, 3,5km op tempo lopen, 0,5km dribbelen, 6x 800m versnellen, p = 6x 400m dribbelen, 2km op tempo lopen, 0,8km uitlopen
  • Lange duurloop: 29km
    • Totaal: 57km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten