maandag 17 maart 2014

Mijn (zwaarste) trainingsweek

Nog één week met héél véél kilometers en dan zit het erop! Dan heb ik nog wel drie trainingsweken te gaan tot de marathon, maar het totaal aantal kilometers in de week gaat flink naar beneden. En daarnaast staat rust, herstel en fit blijven (nog) meer op de voorgrond. Klinkt als een fijn vooruitzicht, maar eerst nog even aankomende week doorkomen. De allerzwaarste trainingsweek van mijn trainingsschema voor de Marathon van Rotterdam! 

Afgelopen week stond ook in het teken van herstellen. Herstellen van de duurloop van 30km. Voor mijn gevoel was het niet echt een herstelweek, want ik moest wel "even" 54km maken in totaal. Maandag liep ik een relaxte 12km, donderdag maakte ik een easy rondje van 7km, vrijdag liep ik 21km en gister maakte ik wederom een rondje van 12km. Niet geheel volgens mijn trainingsschema, maar met een km-totaal van 52km ben ik zeer tevreden. 

Komende week komen daar nog weer eens 12km bij. Yes, tel maar op: 52 + 12 = 64km. En dat in een week, verdeeld over drie trainingen. Ik zie er eerlijk gezegd een beetje tegenop. Het voelt als een hele zware week, maar als ik uitreken dat de lang(st)e duurloop al de helft van het aantal kilometers bedraagt die ik in totaal moet lopen, valt het weer enigszins mee. Op naar de zwaarste trainingsweek, let's do it!

Mijn trainingsweek:

  • 14km: 2km inlopen, 1km rustig tempo, 1km versnellen, 1km dribbelen, 5x 600m, p = 5x 300m dribbelen, 2km rustig tempo, 0,5km rustig uitlopen
  • 15km: rustig tempo
  • Lange duurloop: 35km
    • Totaal: 64km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding op de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten