woensdag 26 maart 2014

Random facts


Hoe goed ken jij jezelf? Wat zijn bijzondere eigenschappen van jezelf? En, ken je je eigen eigenaardigheden?

Een tijdje geleden postte Mariet op haar blog een lijst met random facts en daarmee inspireerde ze mij, om ook mijn eigen lijstje samen te stellen. Ik bleef steken op de 25 facts, want 2 + 5 = 7. En 7 is mijn geluksgetal, om maar meteen met mijn eerste random fact te beginnen.

  1. Koffie met slagroom is mijn guilty pleasure. Ik koop wel eens een pakje verse slagroom. Een klein beetje suiker toevoegen, even mixen: Et voila! Totaal geen health, maar wel heel lekker. 
  2. Ik geen koningin uitslapen, maar wel koningin opstaan ben. Meestal ben ik al voor de wekker wakker, en als de wekker gaat, vind ik het geen probleem om in no-time naast mijn bed te gaan om een lekker ontbijtje te maken. 
  3. Ik een enorme koukleum ben. 
  4. Ik (bijna) altijd een sjaal draag. Vraag me niet waarom, gewoon een gewoonte. 
  5. Ik afwassen niet erg vind om te doen. Aangezien ik (bijna) altijd koude handen heb, vind ik een beetje soppen in koud water zo erg nog niet om te doen. Maar bij een grote, vieze afwas, daar maak ik mijn koude handen dan weer liever niet vuil aan. 
  6. Ik ben gek op eierkoeken. Van die grote plakkerige eierkoeken, en het liefst de donkerbruine volkoren variant met heel veel granen en pitjes. Mmm.
  7. Ik zorg dat ik altijd fruit in huis heb. Voor bij een ontbijtje met havermout of mugcake, voor in een healthy shake of gewoon als tussendoortje. 
  8. Ik bijna altijd studeer met een grote pot (groene) thee naast me. Afgewisseld met een kop koffie.
  9. Planten het bij mij op de een of andere manier nooit overleven. 
  10. Ik van de zee houd. In de zomer de ideale plek om te genieten van de zon en in de winter een fijne plek om heerlijk te waaien. 
  11. All Stars, mijn favoriete schoenen. Ik heb ze in het zwart, blauw en wit. En daar mag nog best een andere (basic) kleur aan worden toegevoegd. 
  12. Over basic kleuren gesproken, ik houd van zwart, licht grijs, wit en donker en licht blauw. Beige en crème kleurige kleding mag ook, maar felle kleuren zijn niet gewild. 
  13. Ik van plan ben om mijn balkon een make-over te geven, maar ik er eigenlijk niet aan durf te beginnen. Ik weet dat er weinig fout kan gaan, maar aangezien ik geen groene vingers heb, zie ik de make-over als een mission impossible. Iemand tips? 
  14. Ik verlang naar een weekendje weg. Om te beginnen met Parijs. Daarna Berlijn. En London zou ook fijn zijn. Of misschien iets dichter bij huis, Antwerpen. Het enige wat ontbreekt is de tijd ervoor. 
  15. Ik lange tijd met de marathon van New York in mijn gedachten heb gelopen. Het idee was om voor Dance4Life de marathon te gaan lopen. Maar aangezien ik hiervoor sponsorgeld moest verzamelen op het moment dat mijn afstuderen zijn hoogtepunt zou bereiken, was dit een iets te ambitieus plan. Wellicht volgend jaar, eerst maar eens Rotterdam (uit)lopen. 
  16. De Marathon van Rotterdam altijd al op mijn "dat wil ik ooit nog eens doen"-list heeft gestaan. 
  17. Ik vorig jaar op mijn racefiets van Tilburg naar Rotterdam fietste om te gaan kijken bij de Marathon. Om vervolgens met mijn racefiets in de hand, tussen het publiek op de Coolsingel, de lopers aan te moedigen. Meerdere keren heb ik mezelf afgevraagd: loop ik hier ook volgend jaar? "Yes, I do!"
  18. Ik van tulpen of rozen houd, beter gezegd: ik van een bos bloemen houd. Veel groen, met witte rode bloemen. 
  19. Live beautifully, dream passionately. Punt. Niets meer aan toe te voegen. 
  20. Er wekelijks wel een fles rode wijn open gaat. Omdat rode wijn fijn is, toch? En er elke dag wel iets is om op te proosten, toch? En een glas rode wijn per dag gezond is, toch? 
  21. Ik kaarsen echte sfeermakers vind. Weinig licht, kaarsen aan, glas wijn in de hand, kaasplankje erbij en de sfeer is al goed. Nu nog fijn gezelschap en je hebt een heerlijk, gezellige avond. 
  22. Ai, hoor ik daar iets over een kaasplankje? Heel ongezond, maar zo lekker! Afgelopen zomer was ik met vijf vriendinnen een weekje in Cote d'Azur. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat we meer dan vijftien verschillende Franse kaasjes hebben uitgeprobeerd. Ieder hun eigen geweldige smaak én ieder hun eigen "geweldige" geur. Damn, je had de koelkast niet willen ruiken. 
  23. Ik eraan zit te denken om ooit nog een échte triatlon te doen. Maar ik zeg bewust ooit. Dat is nu nog even een ver van mijn bed show. 
  24. Ik de stijl van NIKKIE een aanrader vind. Stoer, sexy, streepjes, stijlvol; super!  
  25. Ik mijn haren ooit in verschillende kleuren heb geverfd. Van donkerbruin, naar blond. En ik momenteel weer in twijfel ben. High lights? Low lights? Donker? Licht? Lang of kort? Tips? 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten