vrijdag 28 maart 2014

To note or to remember


Loesje gelinkt aan stukjes songtekst. Een link met een knipoog, een link met een diepere betekenis en een link naar positiviteit. Een link om op te schrijven of om je aan te herinneren.

Als de tijd vliegt, vlieg mee. "Kom vlieg met me mee. Over land over zee. Want het avontuur ligt ginds achter de horizon. Wie of wat je ook bent, dit is het moment. Het is nu of nooit, vlieg weg en kijk niet achterom. Er ligt meer voorbij die grens dan je ooit denken kon." - Trijntje Oosterhuis

Geef je mening vleugels. "Vlieg met me mee naar de regenboog." - Paul de Leeuw

Voel de vrijheid van alles mooi te maken. "Soms is ze bang en eenzaam, en verlangt ze terug naar toen. Geborgenheid en warmte, en een vaderlijke zoen. Maar ze wil het leven proeven, zonder regels of gezag. Juist al die dingen doen, die niemand anders mag. Vrij zijn." - Marco Borsato

Zorgen moet je doen. Niet maken. "Even rustig ademhalen. Het lijkt alsof het regent als altijd. Maar het regent, en het regent zonnestralen." - Acda en de Munnick

Ik ben een gelukkeling. "Because I'm happy. Clap along if you feel like happiness is the truth. Because I'm happy. Clap along if you know what happiness is to you. Because I'm happy. Clap along if you feel like that's what you wanna do." - Pharrel Williams

Leven is meervoud van lef. "Als we schouder aan schouder staan. Zal het vanzelf gaan. Blind van vertrouwen. Aan een half woord genoeg." - Marco Borsato en Guus Meeuwis

Geniet nooit met mate. "Om de juiste koers te varen, met de wind in onze rug. Geniet met volle teugen, zulke tijd komt nooit terug." - Guus Meeuwis

Je zorgen maken is de verkeerde kant op fantaseren. "Maar ik probeer vandaag te voorkomen. Dat het me morgen niet meer schelen kan. Ik heb het met het donker gehad. Nu kies ik voor een zonnige dag. Ik steek liever mijn kop in het zand." - Nielson

Geen opmerkingen :

Een reactie posten