woensdag 9 april 2014

Breakfast - Cruesli


Cruesli. Niet het meest gezonde ontbijt, maar wel erg lekker. Ik heb altijd wel een pak cruesli in huis en maak daar om de zoveel dagen een ontbijt mee klaar. Met name de dagen dat ik van plan ben om te gaan hardlopen. Op die dagen vind ik dat ik wel wat extra suikers kan gebruiken en kan een lekker cruesli ontbijtje echt geen kwaad.

Ik maak mijn cruesli ontbijt tegenwoordig in een glas. Laagje voor laagje bouw in mijn ontbijt op, met cruesli, magere kwark, fruit en noten. Omdat dit er zo goed uit komt te zien, wilde ik deze tip delen op A - Healthy Life.nl. Ga je als no sugar verslaafde liever voor de gezonde versie van cruesli? Ook dat kan. Gebruik dan homemade granola (zelfgemaakte muesli met verschillende noten, gedroogd fruit, superfoods en honing) ipv cruesli.

Benodigdheden:
Cruesli (mijn voorkeur gaat uit naar de variant met noten)
Magere kwark
Banaan of aardbeien
Handje noten
Kokosrasp (optioneel)

Pak een groot glas. Begin onderin met een laagje cruesli. Schep hierop een 1el magere kwark. Strooit hierboven op wat aardbeien of banaan, en herhaal alles. Laagje cruesli, laagje magere kwark, fruit en strooi on top nog wat verse noten. Et voila! 
Je kunt er ook voor kiezen te eindigen met vers fruit, om daar vervolgens wat kokosrasp over heen te strooien. 




1 opmerking :