donderdag 24 april 2014

Een nieuwe uitdaging?!


Sinds november deelde ik wekelijks mijn trainingsschema voor de Marathon van Rotterdam. Daarnaast schreef ik over de lange duurlopen en wedstrijden waar ik aan mee deed, schreef ik over mijn marathon struggles, schreef ik over mijn ervaring met sportvoeding en eindigde ik met vier uitgebreide verslagen over "mijn" Marathon van Rotterdam.

Deze uitdaging zit er op en daarom is het tijd voor een nieuw doel. Een nieuwe uitdaging. Wederom een uitdaging die ik op A - Healthy Life.nl wil delen.

Wat wordt mijn volgende doel?

Afstuderen. 
Dit doel heeft niets met hardlopen of sporten te maken, maar heeft momenteel wel even prioriteit. Ik ga de komende maanden de puntjes op de i zetten voor de studie en dat kost (extra) tijd.

Maar betekend dat, dat ik geen nieuw sportdoel kan hebben? Nee. Mijn studie heeft namelijk niet geleden onder mijn marathon trainingen. Sterker nog, de trainingen voor de marathon waren zo'n fijne afleiding, dat ik het iedereen kan aanraden om een sportief doel te hebben naast je studie/werk, waar je je energie in kwijt kunt. Het trainen kostte me tijd en energie, maar ik kreeg er ook enorm veel energie voor terug.

Sporten. 
Het feit dat ik de focus even op de studie leg, neemt niet weg dat er geen tijd overblijft om te sporten. Ik train misschien iets minder als dat ik deed voor de marathon, maar sporten (en trainen voor een doel) kan altijd.

Ik ben er alleen nog niet uit wat mijn volgende doel precies wordt. Ga ik weer voor een marathon, of ga ik voor iets anders? Een triathlon bijvoorbeeld.

Of heb jij toevallig een idee of een tip als het gaat om een nieuwe uitdaging? Stuur een berichtje naar info@a-healthylife.nl of laat een reactie achter en wellicht inspireer je me tot het vinden van een nieuwe uitdaging.

Wordt vervolgd...

3 opmerkingen :

  1. Pfoe, geen inspiratie hier. (Sorry!) Een triathlon lijkt me echt mega zwaar! Eerst 3,8 km zwemmen, 180 fietsen en dan nog een marathon erachter aan. Echt onmogelijk lijkt me dat.
    Hoe veel moet je nog voor de studie?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor je reactie! Een hele triathlon is voor nu ook nog iets teveel van het goede, maar een kwart of een halve is misschien wel een idee. Zit nog steeds in dubio.
      Ik zit in mijn laatste master-jaar: scriptie - stress dus ;-)

      Verwijderen
  2. Heel goed dat je je gaat focussen op je studie, ik hoop voor je dat je gaat afstuderen dit jaar! Fingers crossed!

    Love,

    Rowan


    Personal Style Blog WWW.REDREIDINGHOOD.COM

    BeantwoordenVerwijderen