vrijdag 2 mei 2014

April #2014


Het is mei, lente, en dus voor mijn gevoel (bijna) zomer! Heerlijk vind ik het! Maar eerst is het nog even tijd om terug te kijken. April, wat was je mooi! Met als hoogtepunt, de Marathon van Rotterdam. Zoals ik in mijn goede voornemens al opschreef: I will & I can. En (wat ongetwijfeld niet onopgemerkt is gebleven): I did it!

Maar er gebeurde meer moois in april.

Maandelijks post ik een overzicht van de afgelopen maand. Hierbij een terugblik naar april #2014 om te kijken welke fijne, bijzondere momenten ik allemaal mee maakte.

In april nam ik samen met mijn vriend deel aan een WSET introductie cursus. WSET is een internationale wijnopleiding. Tijdens de introductiecursus leer je heel veel (meer) over wijn. Je leert hoe je op een goede manier wijn moet proeven, je leert smaken en geuren herkennen en je krijgt informatie over de achtergrond van de wijn. Van het klimaat tot verschillende druivenrassen. Ook komt wijn & spijs aanbod en leer je etiketten lezen. Ja, als je van wijn houdt, je er meer over wilt weten en je misschien wel twijfelt om (ooit) eens een wijnopleiding te gaan doen, dan kan ik je een WSET introductiecursus zeker aanraden. Komende week komt er een blog over online.

Een week voor de marathon stond er een afstudeerfeestje in de agenda. Nee, niet van mijzelf, maar een lieve vriendin studeerde af. Een afstuderen blijft een mooi moment. Een moment waarop je zelf heel trots bent, maar waarop anderen ook heel trots op jou zijn. Hard werken wordt/werd beloond met een ongekend mooi feestje! Maar zoals ik al zei, dit feestje stond gepland een week voor de marathon, en dat betekende dat drankjes voor mij not done waren. No problem. Maar daarnaast had ik ook het voornemen om op tijd mijn bed op te zoeken, maar aan dat voornemen kon ik me helaas iets minder goed houden.

Vanaf 7 april stond alles in het teken van de marathon. Nog 7 dagen, het aftellen kan echt beginnen. Een week waarin ik pasta's stapelde tot de max, waarin ik veel bietensap dronk (gemixt met ander fruit, want purur bietensap vind ik niet bepaald lekker) en waarin ik slechts één rondje van 5km liep. De zenuwen namen langzaam aan toe.

Zaterdag gingen mijn vriend en ik naar Rotterdam om mijn startbewijs op te halen. Nu was ik al zenuwachtig, maar het zien van de Coolsingel deed daar nog een extra schepje bovenop. Het ophalen van mijn startbewijs was zo gebeurd, dus we doken nog even de stad in. Echt shoppen kwam er niet van, maar een nieuw neongeel Nike running-shirt werd nog wel even ingeslagen, zodat ik goed zichtbaar zou zijn voor alle lieve familie en vriendinnen die zouden komen kijken. Noem het overdreven, ik noem het zenuwen. Vervolgens snel naar huis, tas inpakken, de laatste heerlijke pasta bereiden en 's avonds languit op de bank de film "de Marathon" kijken om vervolgens op tijd te gaan slapen.

14 april 2014: de Marathon van Rotterdam! Ik heb er al veel over geschreven, dus laat ik hier kort zijn. I will. I can. I did it! Klik hier als je al mijn verslagen van de marathon nog eens terug wilt lezen.

De eerste twee dagen na de marathon kon ik niks. Althans, vrij weinig. De spierpijn in mijn benen was ongekend. Rust is dan het toverwoord en dat bleek goed te helpen, want na twee dagen verdween mijn spierpijn als sneeuw voor de zon. Ik wilde weer een rondje gaan hardlopen, maar heb dit op advies nog maar even uitgesteld. Inmiddels ben ik wel weer volledig hersteld en zijn de eerste kilometers alweer gemaakt. Een dip na de marathon, na het bereiken van mijn doel? Nee hoor, ik bruis van de energie en kijk alweer uit naar de volgende uitdaging. Ik ben er alleen nog niet over uit welke uitdaging ik aan wil gaan, aangezien mijn scriptie ook om aandacht schreeuwt.

Het weekend na de marathon was het Pasen. Even lekker een lang weekend weg samen met mijn lieve familie. De momenten dat we met zijn allen samen zijn, zijn schaars en dat maakt zulke momenten extra fijn. Quality-time: heerlijk!

Het weekend erop had ik een verjaardag én was het koningsnacht. Een mooie combi voor een goed feestje! Om vervolgens (normaal gesproken) het feest voort te zetten op Koningsdag zelf, maar dit zat er dit jaar helaas niet in. Ik moest werken, bummer.

En last, but not least: afgelopen maandag had ik een meeting met de GL2R-crew in Rotterdam. Gister schreef ik al over deze leuke avond, want wat was het gaaf. De work-out, de locatie, maar bovenal de gezelligheid. Ontzettend leuk om eens kennis te maken en ervaringen te delen met andere bloggers. Who run the world? Girls!

To note: tussendoor werkte ik, besteedde ik veel uren aan mijn scriptie en keek ik alvast vooruit naar de zomer. Ik noem: concretere zomer vakantieplannen in juli, ik noem een weekendje Parijs in juni en ik noem een weekendje Gent, wat komend weekend al op de planning staat.

Mei #2014, I'm looking forward to you!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten