woensdag 14 mei 2014

Wielrennen: Dam tot Dam Classic 145km

Hardlopen is hot, zeker als je kijkt naar de duizenden startbewijzen die voor grote hardloopevenementen worden verkocht. Positief natuurlijk, maar wel vervelend als je zelf geen startbewijs hebt kunnen bemachtigen. Dit overkwam mij laatst met de Dam tot Dam-loop. De startbewijzen gingen om 12.00u in de verkoop en helaas was ik om 13uur al te laat. Ik kwam in een wachtrij van minimaal vijf uur wat uiteindelijk nog niet resulteerde in een startbewijs. Helaas geen Dam tot Dam voor mij.

Of toch wel...

I changed my plans! Geen Dam tot Dam loop, maar een Dam tot Dam tour. Niet 16km hardlopen, maar 145km wielrennen. De Dam tot Dam fietsclassic is een tour van 40, 60, 105 of 145km. Mezelf kennende ga ik op zoek naar een uitdaging en vindt deze in de 145km.

145km wielrennen. Het voelt niet als een mission impossible, maar ik zal er wel voor moeten trainen. Een trainingsprogramma heb ik (nog) niet, maar ideeën omtrent het trainen wel. Ik zal mijn benen weer moeten laten wennen aan het wielrennen, aangezien dat toch iets anders is dan hardlopen. En dat geldt ook voor mijn conditie. Die is voor hardlopen okee, maar wielrennen lijkt mij toch een andere duursport dan hardlopen.

Het idee is om wekelijks 1 a 2 keer kilometers te maken op mijn racefiets. Van een rondje van 20 tot 40km, tot een grote ronde van 80 tot 100km. Ik wil deze trainingen combineren met hardlopen. De ene keer wil ik gaan wielrennen, de andere keer wil ik gaan hardlopen. Een uitdaging, als het gaat om het vinden van een balans. Let's do this!

2 opmerkingen :

  1. Ohh wat spannend! Ik heb zelf echt een hekel aan fietsen, dus vind je nu al een held, haha. Succes met trainen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wielrennen is anders, geloof me ;-) Maar thanks, ga mijn best doen.

      Verwijderen