zaterdag 17 mei 2014

Yoga challenge - Week I

Vorige week werd ik door Lin enthousiast gemaakt voor de 30days Yoga Challenge. Ik wilde altijd al eens kennis maken met yoga, maar ik schoof het continu voor me uit. Waarom? Omdat het nieuw is voor me. Ik heb nog nooit een yoga les gevolgd, maar ik ben er wel benieuwd naar. Yoga is zowel inspanning als ontspanning en is (schijnbaar) een ideale combi naast hardlopen. Waarom heb ik dit niet eerder ontdekt? Die vraag stelde ik mezelf ook na de eerste paar keren yoga at home.

The 30days Yoga Challenge. One week down, three weeks to go. Wat houdt de challenge in, en hoe is de eerste week als beginner gegaan?

Het enige wat je nodig hebt is een matje, een ruimte (in je huis) om je matje uit te rollen, een laptop om de filmpjes op af te spelen en relaxt zittende (sport)kleding. That's it. Aangezien ik al een tijdje benieuwd was naar yoga, maar nog niet eerder de stap naar een sportschool heb willen maken, leek me dit een perfecte mogelijkheid om yoga te ontdekken. Alleen, thuis en op een tijdstip dat mij uitkomt. Ideaal.

Je meld je (gratis) aan en vervolgens ontvang je elke dag een filmpje op de mail met yoga oefeningen van variërend 15 tot 20 minuten. Maar je kunt ze ook zelf opzoeken op You Tube. Vul 30days yoga challenge in, Et voila. De filmpjes zijn gemaakt door Erin Motz, een jonge vrouw (25) die (zo te zien) veel kennis en ervaring met yoga heeft. Ze doet de oefeningen voor, geeft er een duidelijke uitleg bij waar je op moet letten en het enige wat jou te doen staat, is het filmpje aanzetten en doen wat er gezegd wordt. Easy as that.

Ik ben tot nu toe zeer positief. Binnen een filmpje van 15 a 20min komen verschillende oefeningen aanbod, wat maakt dat het niet saai wordt. De ene dag is zwaarder/moeilijker dan de andere dag, en je merkt vanzelf welke spieren nog wel wat meer getraind mogen worden. Daarnaast geeft een kwartier yoga je echt de mogelijkheid om even tot rust te komen. Ze zeggen wel eens dat je er zen wat wordt. Nou, I agree. Zowel 's ochtends als 's avonds, ik vind het heerlijk.

Ik ben benieuwd naar de komende drie weken en in hoeverre ik sterker en leniger word.

Doe jij al mee met de #30yogadays challenge?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten