woensdag 9 juli 2014

Nieuws, ontspanning en inspiratie


Ik werd vanochtend wakker, hoorde de regen tegen het raam tikken en was blij dat ik mezelf een vrije ochtend had beloofd. Niet a la minute mijn bed uit voor werk of studie, maar een relaxte ochtend "niks". Of beter gezegd, tijd voor een uitgebreid ontbijt, tijd voor koffie en tijd voor de krant en een stapel tijdschriften: nieuws, ontspanning en inspiratie.

Ik heb een tijd lang de krant elke dag ontvangen, maar merkte al snel dat dat voor mij niet werkte. Ik kwam er gewoonweg niet aan toe om elke dag al het nieuws bij te lezen. Daarom ben ik overgestapt naar een weekendabonnement. En dat bevalt super! Vaak hoor ik hem zaterdagochtend vanuit mijn bed op de deurmat vallen, om vervolgens uit bed te springen, een kop koffie te maken en op de bank de krant door te bladeren. Wakker worden met nieuws, interessante interviews en artikelen of gewoonweg goede stukken leesvoer. Heerlijk. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het me nooit lukt om de krant van A tot Z te lezen, maar de belangrijkste dingen voor mijzelf pik ik er uit. Een tweetal leuke, interessante artikelen van de afgelopen weken bijvoorbeeld:
  • Het belang van netwerken. Elkaar verder helpen. - NRC
  • "Ik doe wel het woord, trek jij maar een leuk jurkje aan." (ugh) Een deel van de mannen heeft nog steeds moeite met succesvolle vrouwen in het bedrijf. - NRC
En daarnaast heb ik vaak nog een stapel tijdschriften. Een abonnement op een tijdschrift heb ik niet, maar ik koop er regelmatig een om door heen te bladeren. Met name de Vogue, ELLE, Reizen en Women's Health zijn favoriet. Ook dat voelt als een vorm van ontspanning. Al bladerend op zoek naar leuke interviews en inspiratie. Zoals laatst interviews met Femke Halsema, Nikkie Plessen en Hillary Clinton. Succesvolle vrouwen met ieder een totaal andere achtergrond, maar alle drie een eigen succesvolle carrière en enorm veel ambitie.

Als je het dan hebt over ontspanning, dan vind ik het heerlijk om op de bank op deze manier inspiratie op te doen om bij weg te dromen en na te denken over de toekomst. Hoe geef je je toekomst en ideeën daarover verder vorm en wat (en wie) heb je daar allemaal bij nodig? Mijn tip: laat je inspireren. Door het nieuws op tv, de krant, door tijdschriften en door iedereen om je heen. Filter als het ware de informatie die jij belangrijk vindt en doe er je voordeel mee.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten