zaterdag 23 augustus 2014

Drukte, prioriteiten en focussen


De vakantie is alweer enkele weken voorbij en ik ben weer volledig back to business voor mijn gevoel. Mijn dagen zijn weer rijkelijk gevuld en het verlangen naar (weer) een reis groeit. Even weer weg. Je leven thuis even "loslaten" en op ontdekking gaan in een nieuw land.

Afgelopen dagen droomde ik (mede door het herfstachtige weer) regelmatig weg naar een wit strand, een azuurblauwe zee met een cocktail in mijn hand fantaserend over toekomstplannen...

De realiteit is alleen iets anders. Werk wacht, een tentamen staat over een aantal weken in de agenda en nieuwe plannen voor mijn blog liggen klaar om uitgevoerd te worden. Het is weer eens het tekort aan tijd die ervoor zorgt dat ik prioriteiten moet stellen en als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan prioriteiten stellen. Het liefst doe ik geen stapjes terug. Het liefst doe ik alles wat ik wil doen. En het liefst doe ik alles wat ik doe, met de volle 100%. Maar als ik dat doe, dan verwacht ik eerder een achteruitgang ipv een vooruitgang en dat is niet waar ik op zit te wachten. Ik houd van een stijgende lijn. Hard werken om van ideeën, concrete plannen te maken.

Soms is het dan noodzakelijk om prioriteiten te stellen. Het ene moment de focus voor de volle 100% daarop, om vervolgens je koers te verleggen en met de volle 100% voor het volgende te gaan. Ik wil (nog) niet te inhoudelijk op mijn plannen in gaan, maar een kleine tip: A - Healthy Life.nl krijgt een make-over. Deze plannen kosten tijd en voor mijn gevoel is die beperkt vanwege andere prioriteiten.

Ik heb mezelf dus voorgenomen om mijn tijd komende maanden zo goed mogelijk in te delen. Prio's liggen er bij werk en studie en in mijn vrije tijd gaat de focus op die dingen waar ik gelukkig van word. Het ene moment maak ik mijn toekomstplannen concreter en het volgende moment realiseer ik ze. Weg met dat gevoel van drukte. Ik ben ervan overtuigd dat als je doet wat je leuk vindt, je het nooit té druk hebt.

2 opmerkingen :

  1. Wat schrijf jij ontzettend leuk!! En met die laatste zin ben ik het helemaal mee eens. x

    BeantwoordenVerwijderen