vrijdag 1 augustus 2014

Happiness


"Heb je nog wensen?" is een vraag die je vaak te horen krijgt als je bijna jarig bent. Met mijn verjaardag in het vooruitzicht ging ik laatst nadenken over dingen die ik nog zou willen. Misschien een nieuwe zwarte handtas of een Chanel rode lippenstift? Of nog wat dingen voor in huis? Een goede stofzuiger is misschien geen overbodige luxe, maar of dat echt leuke verjaardag cadeaus zijn?

Mijn verjaardagslijstje is dit jaar eens niet zo lang en dat maakt me gelukkig. Ik ben namelijk tevreden en dat is alles wat ik nodig heb. Natuurlijk, verwend worden met mooie spullen is leuk. Maar het gevoel van gelukkig zijn is veel belangrijker. Een keer niet verlangen naar spullen die je nog niet hebt, maar je bewust worden van alles wat je al wel hebt. Je bewust worden hoe mooi, rijk en gelukkig je bent. En erachter komen dat je enorm rijk bent door je lieve familie en vrienden om je heen.

Gelukkig en tevreden zijn met alles wat je hebt. Als je dat bent, dan kan het leven alleen nog maar mooier worden. Want de dingen die je dan krijgt, zijn dan als het ware de extra'tjes in plaats van de dingen die er voor zouden moeten zorgen dat je je gelukkig gaat voelen.

En ja, ik kan zeggen dat ik gelukkig ben.
Ik ben gelukkig met het feit dat ik straks 25 word. Ik in een heel fijn huis samen woon met een lieve vriend, een kat en een hond. Ik me wat dat betreft heel burgerlijk voel, maar I don't care. Ik een enorm lieve familie en heel veel goede vriendinnen heb, bij wie ik altijd terecht kan. Ik een baan heb. Ik naast mijn HBO ook (bijna!) mijn master heb. Ik me steeds meer bewust word van mijn kwaliteiten, maar ook mijn valkuilen en ik er steeds beter in word om keuzes te maken, prioriteiten te stellen en dromen na te gaan. Ja, happiness all over. Laat die verjaardag en leuke extra'tjes maar komen. ;-)

Photo's: Chanel.com, Zara.com, zittenopdesign.nl, interieurblog.villadesta.nl, modeetmaison.blogspot.nl 

1 opmerking :

  1. Fijn dat je zo lekker in je vel zit! Er is niks mooiers dan gelukkig zijn met wat je hebt en wie je bent!

    BeantwoordenVerwijderen