zondag 3 augustus 2014

Juli #2014


Het is alweer augustus en ik blijf het zeggen, wat gaat de tijd toch hard. Voor mijn gevoel is de eerste week van juli pas net voorbij, maar niets is minder waar. Tijd voor weer een maandoverzicht. Hierbij een terugblik naar juli #2014 om te kijken welke fijne, bijzondere momenten ik allemaal meemaakte.

De eerste dagen van de maand waren gevuld met de laatste loodjes voor mijn scriptie. 4 juli was de deadline dat mijn scriptie naar mijn begeleidster en docent moest en deze dag was tevens de dag dat ik twee presentaties moest geven. Druk dus. Stress dus. Het kostte de nodige slapeloze nachten, maar het is gelukt. Ik haalde de deadline en wat houd ik toch van presenteren. Van te voren misschien wat zenuwen, maar op het moment zelf enthousiast mijn kennis delen.

Ik vierde met studiegenootjes het inleveren van de scriptie op het terras. De gebruikelijke koffie tijdens de collegedagen werd ingeruild voor Corona's, Wieckse Witte en wijn. En dat in combinatie met een middag vol zon en je begrijpt het al, de volgende dag werken was minder fijn.

Na het werk reed ik door naar Zeeland waar vriendinnen de tapas inmiddels aan het bereiden waren. Iedereen had zo zijn eigen recepten, wat ervoor zorgde dat er verschillende nieuwe ontdekkingen qua tapas werden opgedaan. Toen de salontafel helemaal vol stond, iedereen voorzien was van een glas wijn, proosten we op deze mooie traditie die we elk jaar in stand willen houden. Vorig jaar zaten we in de middle of nowhere in Appelscha en dit jaar hadden we een huisje in Wemeldinge, in de buurt van Goes waar we de kwart finale van het WK hebben gekeken. Ja, heerlijk zo'n ontspannen weekend vol lieve vriendinnen, goede gesprekken, lachuitbarstingen en een gezamenlijke liefde voor de zondagmiddag lui op de bank besteden en kijken naar sport op TV.

Begin juli moest ik nog een aantal dagen werken, voordat ik vakantie had. Laatste afspraken, laatste mails, automatische reply installeren met "ik heb vakantie", collega's die je fijne vakantie wensen en vervolgens naar huis rijden met een ultiem vakantie gevoel. Oh, heerlijk! Ik was nog een aantal dagen vrij voordat we op vakantie gingen, dus alle tijd om mijn tas in te pakken, de kat bij mijn ouders te brengen voor een lange logeerpartij, een bezoekje te brengen aan de verjaardag van mijn lieve schoonzus en tegelijkertijd mijn kleine neefje weer zien en tussendoor een beetje voor te bruinen in de Nederlandse zon.

Vakantie. Vrij zijn. Reizen. Een lange autorit. Kroatië. Een terras waar je heerlijk kunt liggen op een loungebank. De beste ice coffee ooit. Niet kunnen kiezen tussen Radler of witte wijn. Wandelen met zonsondergang door de haven. Dromen over toekomstplannen. De wereld om je heen vergeten als je op het strand een boek aan het lezen bent. Een verkoelende duik in het helderblauwe water. Elke keer weer de uitdaging aangaan om zonder waterschoentjes over de kiezels en zee egels het water in te gaan. Vers schepijs. Zelf boodschappen doen, uitgebreid koken en erachter komen dat de maaltijd die je zelf maakt niet onder doet voor het eten in het restaurant om de hoek. Samen niet uitgepraat raken. Verliefder worden. De extreme route met mountainbiken willen pakken. In eerste instantie geen gevaar kennen en opeens bang zijn voor slangen. Fenomenale uitzichten. Een dag een boot huren, aanmeren op een onbewoond(?) eilandje en vis willen vangen. Slovenië. Kamperen voor beginners. Het getik van regen op het tentdoek. Enorm gelachen. Koffie drinken om de regen te ontzien. Uitgebreid lunchen aan het meer, maar de halve lunch willen voeren aan witte zwanen en vissen. Terug naar huis rijden in stormachtig herfstweer, maar thuiskomen met zomerse temperaturen. Vakantie wat was je fijn, een uitgebreidere blog volgt nog. De reden dat ik deze nog niet heb geplaatst komt voort uit de tragedie die Nederland heeft geraakt. Ik kan/kon het niet, ik heb/had er de woorden niet voor.

Een droom die in vervulling is gegaan: een hond. Inmiddels ben je alweer ruim een week hier en wat is het leuk. De wandelingen 's ochtends vroeg, de middagen in het park, het rondje 's avonds door de buurt. Ja, ik kan niet wachten tot je wat groter bent en ik je mee kan nemen als ik ga hardlopen.

De vakantie zit er morgen helaas weer op. Weer back to reality, back to business. Op naar een "normale" maand met werk, de laatste studiepunten, verjaardagen incl mijn eigen birthday, een nieuwe start met mijn trainingsweken & een vervolg geven aan mijn ideeën en plannen. Ik kan en wil er weinig over loslaten, maar t.z.t. wordt dit vanzelf duidelijk. ;-)
Hello augustus #2014, wat kijk ik naar je uit!

3 opmerkingen :

  1. Heerlijk een wijntje op de zon in het terras, maar wat valt dat altijd zwaar ;).
    Fijne vakantie foto's, alleen jammer dat het er alweer op zit. Ik heb gelukkig nog 2 weken vakantie te goed. Ik kijk er al naar uit :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk je reactie! Geniet van je vakantie die je nog tegoed hebt. Heerlijk!

      Verwijderen
  2. Kroatie staat ook nog op mijn lijstje, prachtig land en dit klinkt als een topvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen