maandag 11 augustus 2014

Mijn trainingsweek

Quote: George Sheehan
Ik liep afgelopen week drie keer en wat voelt dat goed. Ondanks dat ik mijn schema nog maar een week keurig heb volgehouden, heb ik het idee dat het voor aankomende weken geen probleem is om de regelmaat er (weer) in te houden. Het enthousiasme na elke training werkt aanstekelijk wat maakt dat ik elke dag wel even mijn schoenen aan wil trekken voor een rondje. Maar nee, rust is ook belangrijk, want de angst voor een blessure is nog steeds aanwezig. Een periode helemaal niet kunnen hardlopen, het lijkt me verschrikkelijk.

Een blik op mijn trainingsweek, om vervolgens vooruit te kijken naar het trainingsschema voor komende week.

Dinsdag deed ik de korte duurloop. Ik liep 25min, maar was incl in- en uitlopen 45min weg. In vergelijking met mijn marathontraining stelde deze training weinig voor, maar wat is het fijn om rustig te beginnen. Donderdag liep ik ruim 10km. Ik had er zin in, liep mijn gebruikelijke 10km rondje, genoot van de stromende regen (jawel) en werd gelukkig van het feit dat het weer zo makkelijk ging. Hallo runnershigh! Ook de dagen na de duurloop verdween mijn geluksgevoel niet. Ik had geen last van de duurloop en stond zondag min of meer te trappelen voor weer een training.

Komende week een nieuwe week, met drie nieuwe trainingen waarbij de duur langzaam aan gaat worden opgebouwd:
  • 15 - p - 15 - p - 15 p (3x 15min. tempo, p = 5min dribbelen)
  • 27min duurloop
  • Duurloop 70min / 11 a 12km

1 opmerking :

  1. Goed bezig! Ik heb me dit weekend ingeschreven voor de Bruggenloop. Nu nog een nieuw schema.

    BeantwoordenVerwijderen