dinsdag 19 augustus 2014

Run & Juice Club


Gisteren nam ik deel aan de Run & Juice club van Lin, misschien ook wel bekend van haar blog Dailylin. Lin organiseerde in juli voor het eerst een Run & Juice club en dit beviel haar (en de meiden die deelnamen) zo goed, dat ze besloot het vaker te gaan doen.

Gisteren was alweer de vijfde editie en omdat er nu geen scriptie of vakantie tussen zat, hield ik de maandagavond vrij voor een avondje sportiviteit. Samen met een enthousiaste groep sportieve meiden een uur lang sporten, om vervolgens na te kletsen onder het genot van een gezonde juice. Als ik ergens energie van krijg zijn het zulke avonden wel, love it! 

Lin loopt al enkele jaren zaterdagochtend vroeg met haar hardloopgroep in het Kralingse bos. Haar vaste trainingsmoment in de week om vervolgens nog enkele dagen zelfstandig te gaan hardlopen. Tijdens haar trainingen heeft ze inmiddels zoveel leuke, goede oefeningen ontdekt dat ze met gemak een uur lang training kan geven. Deze kennis samen met haar enthousiasme om een groep meiden te enthousiasmeren om ook te gaan sporten, maakte dat ze haar eigen Run & Juice club startte.

Tijdens de Run & Juice club komt alles qua training wel aanbod. Van conditie- tot core-training en van rustig hardlopen tot een heavy heuveltraining. En het leuke is: iedereen kan mee doen. Van ervaren hardlopers tot aan beginners. Lin houdt tijdens haar training rekening met iedereen en dat maakt dat je allemaal met een voldaan gevoel na de training kunt genieten van haar zelfgemaakte healthy juice. Want ook dat hoort erbij: Lin maakt voor elke training weer een lekker vers gezond sapje.

Nadat we allemaal verzameld waren was het tijd voor een stukje inlopen. Na een kleine 2km die iedereen op zijn eigen tempo kon lopen, kwamen we aan op een parkeerplaats waar het tijd was voor de warming-up. Normaal gesproken vergeet ik tijdens het hardlopen altijd om een warming-up te doen. Ik heb er voor mijn gevoel nooit geen zin en tijd voor, maar ik merkte gisteren weer hoe lekker het is om je spieren echt goed warm en los te maken. Na de warming-up was het tijd voor een interval: 5x 2min. En wederom, iedereen kon dit op zijn eigen tempo doen. De een liep sneller dan de ander, maar zodra de 2min. versnellen erop zaten, wandelden we weer rustig terug zodat we een groep bleven. Tijdens deze oefening leerde ik Sophie kennen, waar ik ondanks de versnellingen, non-stop mee kletste. Wat is het leuk en inspirerend om nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde interesses. Wederom: Love it. 

Na de interval training was het tijd voor core-training. Niet mijn favoriet, maar wel heel goed als het gaat om de combinatie met hardlopen. Verstand op nul en gaan: lunges, squats, planken, buikspieroefeningen, alles kwam voorbij. Na deze kleine killer work-out was het tijd voor de laatste, maar zeker niet de minste oefening: de heuvel training. Samen met Lin vormde ik een team en wisselde we elkaar telkens af. Als zij de heuvel af én weer op rende, kon ik uitrusten en andersom. Dit herhaalde zich zo'n zes keer, dus je kunt je voorstellen dat de rondjes telkens iets zwaarder werden. Heuvel af is niet zo'n probleem, maar heuvel op. Yes, killer work-out nr. 2. Maar gelukkig was deze oefening de laatste van de training. We liepen gezamenlijk rustig uit naar de parkeerplaats, deden nog een cooling-down en werden vervolgens verrast met een overheerlijk gezond sapje van appel, komkommer en spinazie.

's Avonds reed ik met een enorm enthousiast gevoel naar huis en ik geniet nog steeds na. Wat kunnen zoveel sportieve meiden je energie geven. Je bent een inspiratie voor velen, Lin! Keep up the good work.
Wil je ook eens deelnemen aan een Run & Juice club? Like haar Facebook pagina en blijf op de hoogte van de nieuwe data.

Foto's van Lin

2 opmerkingen :

  1. Jammer dat het voor mij te ver is, maar lijkt me heel leuk mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was gezellig! Ik word ook erg happy van dit soort avonden! ;) Geeft zoveel motivatie om samen met andere meiden te sporten! :)

    BeantwoordenVerwijderen