vrijdag 12 september 2014

Augustus #2014


Het is alweer half september en ik heb voor mijn gevoel nog geen tijd gehad voor een terugblik naar de maand augustus. Mijn agenda is goed gevuld en dat maakt dat ik even prioriteiten moet stellen. Helaas niet dagelijks (meer) een blogpost en een keer een iets wat verlate terugblik naar afgelopen maand augustus #2014. Erg? Nee. Jammer? Ja. Het liefst zou ik elke dag wat ruimte en tijd inplannen voor mijn blog, maar helaas, ik stel even mijn prioriteiten en dat bevalt goed.

Maar terug naar augustus. Deze maand hoort een mooie zomermaand te zijn, maar helaas was dit qua weer niet het geval. Wat een regen, om nog maar over de temperatuur te zwijgen. Maar los van het herfstachtige weer was augustus voor mij wel een heel mooie maand. Ik noem een kleine hond die (heel snel) groeit en leert, ik noem verschillende etentjes, een bezoek aan het strand, mijn verjaardag en nieuwe plannen die steeds beter vorm krijgen.

Augustus was een maand waarin ik veel moest werken, dus de weken waren vaak al voor een groot deel gevuld. Aan de ene kant minder, omdat je tijd mist voor leuke dingen. Maar als je je werk leuk vindt, is het een kwestie van accepteren en je vrije momenten goed benutten. En dat deed ik.

Ik nam voor het eerst deel aan de Run & Juice Club. Lin organiseert deze sportieve hardlooptrainingen sinds juli en ik wilde graag een keer deelnemen. Eindelijk zat er een keer een datum tussen dat ik ook kon en vol enthousiasme reisde ik op een maandagavond af naar Rotterdam. Wil je meer weten over de Run & Juice club of ben je benieuwd bent naar nieuwe data? Klik hier. Het is echt een aanrader om een keer deel te nemen. Het is misschien net dat ene zetje in je rug die je nodig hebt om na de zomer weer het sporten op te pakken. Een dosis aan nieuwe energie gegarandeerd!

Toen ik vorig jaar in Utrecht kwam wonen, was ik op zoek naar nieuwe hotspots. Aangezien Marieke jaren in Utrecht heeft gewoond, vroeg ik haar om wat tips. Ik kreeg een uitgebreide mail van haar terug en later schreef ze er ook nog een blogpost over. Ik heb inmiddels al de nodige hotspots in Utrecht ontdekt en ik heb het plan deze binnenkort op mijn blog te gaan delen. Hoe dat er precies uit komt te zien, houd ik nog even voor mezelf, maar dat A - Healthy Life.nl binnenkort een kleine make-over onder gaat, is zeker. Stay tuned.

Er stond op een donderdag avond een date met een vriendin in de agenda. In eerste instantie was het idee om gewoon gezellig 's avonds op de bank bij te kletsen. Glas wijn erbij, een paar homemade tapas op tafel et voila. Dit plan wijzigde we 's middags en veranderde het naar een avondje uiteten. Niets is leuker dan spontane uitgebreide, gezellige avonden. We sproken in de stad af en schoven even later aan bij restaurant Vis & meer, met een heerlijke avond tot gevolg. Uren kletsen, de tijd vergeten, genieten van goed eten en lekkere wijn. Het feit dat we van het terras naar binnen zijn verhuisd, omdat het buiten te fris werd, zegt genoeg.

In augustus ben ik jarig! De dag van mijn verjaardag zelf was niet heel bijzonder. Zeker omdat ik me ook niet bepaald goed voelde. Ik noem het maar een kleine buikgriep en je snapt dat de fitheid ver te zoeken was. Mijn verjaardag bestond dus met name uit lekker uitslapen en vervolgens een easy dagje thuis, om 's avonds lekker met mijn vriend een hapje te gaan eten. Nothing special, maar wel een fijne dag. Mijn verjaardag vierde ik voor familie en vrienden twee dagen later en gelukkig voelde ik me toen een stuk beter. Voor het eerst organiseerde ik een borrel 's middags ipv 's avonds en dat beviel me uitstekend. Zondagmiddag, borrelen met rode wijn en biertjes & verschillende hapjes, kaasplankjes en stukjes pizza. Veel gezelligheid zonder 's avonds laat nog de stad in te trekken. Noem het burgerlijk, ik noem het voor herhaling vatbaar.

Ik besteedde een vrije zaterdagmiddag op het strand samen met vriend en hond. Het was helaas geen bikini weer (geen enkele dag in augustus volgens mij), maar een lange strandwandeling om vervolgens uitgebreid te lunchen bij een strandtent kan ook fijn zijn. We namen plaats op een van de vele ligbedden, genoten van het zonnetje en baalden van de iets wat frisse wind. Jammer, zomer. Volgend jaar beter?

Het laatste weekend van augustus moest ik werken. Omdat mijn werk nog in mijn oude studentenstad is, wonen veel vriendinnen daar nog. Een van hen studeerde af en gaf haar afstudeerfeest, dus ik zag een mooie combi. Ik opperde om van te voren samen nog een hapje te eten en dat viel in de smaak, want onverwachts zaten we 's avonds met zijn achten heerlijk Italiaans te eten. Vervolgens door naar het feestje om een afstuderen te vieren en daarmee ook direct het einde van augustus.

Op naar september #2014. Op naar herfstachtig weer of op naar een mooie nazomer? Ag, het maakt me niet uit. Beide hebben zijn charmes, toch?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten