zondag 2 maart 2014

Februari #2014


Ik schrijf over dingen die ik leuk vind om te delen. Een lekker (gezond) recept, mijn enthousiasme voor sporten of ik schrijf over dingen die in mij opkomen. Dingen waar ik inspiratie, motivatie, energie en geluk uit haal. A - Healthy Life.nl kent geen weekoverzichten, maar het leek me wel leuk om een terugblik van de afgelopen maand te maken. Welke fijne, bijzondere momenten maakte ik mee in februari?

Februari stond in het teken van verjaardagen, valentijn, gezellige wijnavonden met vriendinnen, werk, heel veel kilometers en veel studeren.

Met verjaardagen ontkom je niet aan heerlijke lekkernijen. Ik maakte muffins met bosbessen en brownies met verschillende noten. "Helaas" ging niet alles op, dus tijdens het studeren werd ik vergezeld door de verschillende lekkere birthday left-overs. Niet vervelend.


Half februari is het Valentijn. Overdag studeerde ik thuis. Niet de allerfijnste daginvulling, maar met deze lekkere valentijnachtige snacks zo vervelend nog niet. Benieuwd naar de recepten, klik hier.
's Avonds nam me vriend mij mee uiteten en dat werd een hele fijne avond met de perfecte ingrediënten: de lekkerste sushi die ik ooit heb gegeten, glazen wijn en de fijne gesprekken met mijn vriend waar geen eind aan kwam. Samen dromen over de toekomstdromen, ik houd ervan. Ja, Valentijnsdag was fijn, maar gelukkig is het meerdere dagen Valentijn in het jaar, als je ze maar zelf creëert.




Mijn voorbereiding voor de marathon gaat goed! Mijn benen renden de afgelopen maand bijna 200km(!) en nog voelen ze goed. Ik heb soms nog wel eens een pijntje aan mijn knie, maar echt noemenswaardig is het niet. De lange duurlopen á 26km gingen super en dat geeft veel vertrouwen. Alleen, ik ben er nog niet. In maart volgen er nog drie zware weken. Weken waarin ik veel, heel veel kilometers ga lopen. Hopelijk zit het weer net zo mee als in februari. Met een strakblauwe lucht, zon en weinig wind (zoals op de foto hieronder) wil ik elke dag wel hardlopen.


Ja, februari was een heerlijke maand. Normaal gesproken is februari nog een wintermaand, maar als ik terug kijk naar de afgelopen vier weken, kan ik me geen écht koude dag meer voorstellen. Zeker de laatste dagen niet. Wat was het heerlijk weer! Dat bracht me ook op het idee om even langs mijn ouders te gaan. Wat is er fijner dan 's middags uitwaaien op het strand met een heerlijk zonnetje, om je vervolgens thuis bij je ouders lekker te laten verwennen?





Ik bleef een nachtje thuis slapen, omdat ik van plan was om de volgende dag 21km door de duinen, bossen en over het strand te gaan hardlopen. Ik kwam er alleen achter dat ik mijn hardloopschoenen was vergeten en tsja, op de Uggs die ik aan had, kom je niet ver. Dus toen heb ik mijn "planning" omgegooid, en ben ik 's middags met mijn moeder gezellig ergens gaan lunchen en bestelde deze overheerlijke geitenkaas salade.



Ik sluit af met deze foto van carnaval en ik denk dat ik hier niet veel aan hoef toe te voegen. Februari is inmiddels voorbij en dat betekend, het eerste weekend van maart; Carnaval! Sommige mensen hebben er misschien een hekel aan, ik vind carnavallen met vriendinnen heel gezellig. Ondanks dat ik niet met carnaval ben opgegroeid, vind ik het grote (verkleed)feest, maar al te leuk. Vijf dagen non-stop carnvallen is niet (meer) aan mij besteed, maar vandaag trek ik weer een mooi kostuum uit de kast. Alaaf en een hele fijne maand maart!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten