zaterdag 2 augustus 2014

Mijn trainingsweek

Zoals ik afgelopen week al aankondigde ga ik weer wekelijkse mijn trainingsschema's delen. In eerste instantie voor een halve marathon, (misschien) later (weer) voor de marathon.

Afgelopen weken liep ik wekelijks, maar er zat geen regelmaat in. De ene week liep ik 2x, de andere week 4x en ik liep telkens verschillende afstanden. Van 5km tot 12km en alles ertussenin. Als ik ging hardlopen besloot ik gewoon op het moment zelf hoever ik wilde gaan lopen. Dat was aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant ook totaal niet motiverend. Als ik na een rondje van bijvoorbeeld 7km thuis kwam, voelde ik me soms nog steeds niet voldaan. Ik kwam thuis omdat ik geen zin meer had om verder te lopen, maar niet omdat ik moe en tevreden was.

Ik kwam erachter dat ik het fijner vind om met een trainingsschema te lopen. Weten wat er verwacht wordt en dan gewoon de trainingen afvinken, easy as that. Ik dook in de trainingsschema's die mijn moeder (als ervaren hardlooptrainster) ooit voor me gemaakt heeft en kwam uit op een trainingsschema voor de halve marathon. Een mooi begin, let's do it.

Mijn trainingsschema voor komende week:
  • 10 - p - 10 - p 10 (3x 10min, pauze = 5min dribbelen) 
  • 25 minuten
  • Duurloop 10km

Geen opmerkingen :

Een reactie posten